YMP fullsize distr

   
   

On-line послуги та сервіси  

online-hause-just

01bc446efcb44d2d4860f48f7292ee47

22f63d292a5bedec186e219fdff19153

   

Календар новин  

Липень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
   

Корисні посилання  

president-ukr3
vru-ukr3
cmu-ukr3
minjust-ukr3
terjust3
   

На сайті 14 гостей та відсутні користувачі

   

Як споживачам житлово-комунальних послуг оформити претензії до виконавців цих послуг

Деталі

55462290 567904856952066 6038268601318768640 nВ умовах підвищення тарифів на оплату житлово-комунальних послуг споживачі  цих  послуг  щомісячно  отримують  квитанції на оплату з  значними сумами,  однак у більшості випадків якість отриманих послуг  залишається незадовільною. Як захистити свої права як споживача у разі неналежного надання житлово-комунальних послуг?

Дієвим інструментом захисту прав споживача житлово-комунальних послуг є складання акта-претензії до виконавців послуг.

У випадку коли споживачем виявлено порушення виконавцем (суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору)  передбачених  договором  умов, він має право викликати його представника для складення та підписання акта-претензії, в якому зазначаються строки, види, показники порушень тощо.

В свою чергу представник виконавця повинен з'явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного у договорі. Виклик представника виконавця має здійснюватися у спосіб, обумовлений у договорі між споживачем і виконавцем.

Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця  і ними підписується. У випадку якщо представник виконавця не з’явився у передбачений договором строк або у разі необгрунтованої відмови підписувати акт-претензію споживача, вказаний  акт-претензія  вважається дійсним, якщо він підписаний не менш як двома споживачами житлово-комунальних послуг, які проживають в будинку, або виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення.

Споживач подає акт-претензію  виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензій. Виконавець може відмовити в задоволенні претензій споживача про відхилення показників у наданні послуг згідно з умовами договору на підставі даних реєстраційних технічних засобів, атестованих і опломбованих відповідними органами Держстандарту, та аналізу якості води на підставі проб, узятих безпосередньо відповідними органами санітарно-епідеміологічного нагляду.

В судовому порядку вирішуються спори щодо задоволення претензій споживачів. Споживач має право на досудове вирішення спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Якщо за результатами аналізу встановлено факт погіршення нормованих показників якості води, витрати споживача, які він здійснив при оплаті вартості проведення аналізу води, підлягають компенсації за рахунок виконавця/виробника.

Варто також пам’ятати, що споживач житлово-комунальних послуг має право  звернутися з  інформаційним запитом щодо  отримання  інформації про  житлово-комунальні послуги.

Ще одним із можливих способів  захисту прав споживача є право звертатися (скаржитися) в різні інстанції. Крім вищестоящих інстанцій виконавців житлово-комунальних послуг, споживач вправі звертатися  із скаргами до прокуратури, до Міністерства юстиції за роз’ясненням окремих положень нормативно-правових актів або надання консультації щодо ситуації на її відповідність чинному законодавству, звертатися до органів місцевого самоврядування та, навіть, до Президента України. Якщо перелічені способи не нададуть задоволення у вирішенні конфліктної ситуації, то споживач має право звертатися з позовами та скаргами до судових органів.

З метою підвищення рівня правової освіти громадян, під час виїзного прийому громадян у Лановецькому районному осередку Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організації інвалідів України» працівник Лановецького бюро правової допомоги Неля Данилюк проінформувала про необхідність повідомлення про вчинення правопорушення стосовно осіб з інвалідністю та осіб похилого віку для здійснення захисту їхніх прав та інтересів. Також працівник бюро надала правове роз’яснення у сфері житлово-комунальних послуг на тему: Оформлення претензій споживачів житлово-комунальних послуг до виконавців цих послуг.

Додатково інформуємо, що отримати правову допомогу можна звернувшись до Лановецького бюро правової допомоги розміщене  за адресою: м. Ланівці, вул. Незалежності, 20А (4 поверх); тел. (03549) 2-24-59  та Кременецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, яке знаходиться за адресою: м.Кременець, вул. Шевченка, 59А; тел. (03546) 2-52-33, Skype: kremeneckiy_mc.

Для цілодобового доступу громадян до безоплатної вторинної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.

   

mpk

   

buro baner3

   

koord centr2

   

facebook-banner

   
   
   
© 2014 Тернопільський обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | [email protected] legalaid.gov.ua