Що потрібно знати споживачу житлово-комунальних послуг про повірку лічильників?

Деталі
Дата публікації: Вівторок, 16 липня 2019, 12:11
Share

67191832 497408524400643 692521647793504256 n

Захист прав споживачів житлово-комунальних послуг є складовою частиною захисту прав людини. Це гарантований контроль з боку держави за якістю наданих послуг громадян. Надання житлово-комунальних послуг здійснюється згідно укладених договорів між споживачами послуг та їх надавачами.  Поруч з тим громадян цікавить питання здійснення повірки лічильників обліку спожитих послуг, і чи потрібно оплачувати її?

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» регулює відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг.

Періодична повірка та обслуговування лічильників здійснюється для визначення їх технічного стану, адже від цього залежить чи правильно нам проводиться нарахування оплати за спожиті послуги.

Періодична повірка, обслуговування та ремонт лічильників, які вимірюють обсяг спожитої електричної енергії і газу, що є власністю фізичних осіб, спільною власністю співвласників багатоквартирного будинку, здійснюються за рахунок надавачів послуги з електро- і газопостачання. Вартість такої послуги вже включена в тарифи на електрику та газ, тому для громадян вона безкоштовна.

Але, якщо здійснюється повірка, обслуговування та ремонт індивідуальних лічильників на тепло та воду в квартирах (приміщеннях) будинку, то для абонентів вона буде платною, якщо інше не встановлено договором. Це передбачено ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання».

Якщо ж співвласники багатоквартирного будинку уклали  індивідуальні договори про надання відповідної комунальної послуги періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) таких лічильників  забезпечуються виконавцем комунальної послуги за рахунок плати за абонентське обслуговування.

Періодична повірка засобів вимірювальної техніки вузлів розподільного обліку здійснюється згідно з міжповірочним інтервалом, зазначеним у технічному паспорті на цей засіб. У разі втрати технічного паспорта, дату запланованої повірки лічильника можна дізнатися, звернувшись до надавача житлово-комунальної послуги.

З даного питання надала роз’яснення очільниця Монастириського бюро правової допомоги Галина Джумак, під час семінару для громадян на тему: «Захист прав споживачів житлово-комунальних послуг», який відбувся в  Монастириській районній філії Тернопільського обласного центру зайнятості.

Єдиний телефонний номер цілодобового доступу громадян до безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по всій території України).