logo openeurope

   

YMP fullsize distr

   
   

On-line послуги та сервіси  

online-hause-just

01bc446efcb44d2d4860f48f7292ee47

22f63d292a5bedec186e219fdff19153

   

Календар новин  

Листопад 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
   

Корисні посилання  

president-ukr3
vru-ukr3
cmu-ukr3
minjust-ukr3
terjust3
   

На сайті один гість та відсутні користувачі

   

Процедура вирішення межових спорів

Деталі

4234523453453В своїй діяльності фермерські господарства, сільськогосподарські товариства, а також прості громадяни (під час приватизації земельних ділянок, відновленні чи встановленні їх меж) не застраховані від виникнення земельних спорів.

Межові спори – різновид земельних спорів, які виникають між власниками/орендарями землі через похибки меж, неточності в місцезнаходженні, накладенні земельних ділянок, невідповідності в їхніх площах. Виникають як помилка в обмірах при винесенні земельних ділянок так і в ході обробітку землі.

Якщо власник земельної ділянки чи землекористувач вважає, що сусід порушив межу землекористування чи самовільно зайняв частину його земельної ділянки (у межах населеного пункту), то йому необхідно звернутися з письмовою заявою до місцевої ради про направлення до нього постійної комісії з врегулювання земельних питань для вирішення земельного спору. В заяві про земельний спір необхідно вказати підстави, за яких виник земельний спір.

Законодавство України дає право вирішувати межові спори наступним інституціям:

органам місцевого самоврядування;

центральним органам виконавчої влади, зокрема Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру;

судам.

Відповідно до Земельного кодексу України органи місцевого самоврядування вирішують межові спори по земельних ділянках, які знаходяться в межах ввіреного їм населеного пункту, знаходяться у власності юридичних осіб та громадян, крім того, спори з розмежування районів у містах.

Розгляд спору органом місцевого самоврядування здійснюється на підставі заяви однієї з сторін спору. Термін розгляду – 1 тиждень від моменту подачі заяви.

Сторони межового спору беруть участь в його розгляді, про місце та час розгляду їм завчасно повідомляють. Розгляд спору відкладається, якщо одна із його сторін не з’явиться і немає офіційної згоди цієї сторони на розгляд питання без її присутності. Повторне відкладення розгляду можливе лише в разі наявності поважних причин. Відсутність таких причин не перешкоджає розгляду межового спору за відсутності особи, яка є стороною спору.

Сторони межових суперечок мають такі права:

бути присутніми при розгляді спору,

ознайомлюватися з матеріалами справи,

робити виписки з матеріалів спору,

давати усні і письмові пояснення,

надавати на розгляд докази, клопотання тощо.

Земельний кодекс України передбачає, що межовий спір врегульовується шляхом прийняття рішення органом місцевого самоврядування (виконавчим комітетом органу місцевої ради або відповідною радою. Рішення за результатами розгляду земельного спору передається його сторонам у триденний строк і виконується органом, який його прийняв. Виконання такого рішення може бути призупинено тільки судом.

При наявності відповідної потреби та матеріальних можливостей при органах місцевого самоврядування можуть утворюватися комісії з розгляду земельних спорів. Комісія, після розгляду межової суперечки, готує рекомендації (про погодження чи непогодження меж) і подає його на затвердження до місцевої ради чи її виконавчого органу.

До повноважень Держгеокадастру відноситься вирішення межових суперечок щодо ділянок землі, які знаходяться за межами населеного пункту, а також щодо сервітутів та обмежень у використанні земель. Процедура вирішення земельних спорів Держгеокадастром аналогічна схемі їх вирішенню органами місцевого самоврядування і починається також із заяви.

Спори з приводу розмежування меж населених пунктів, районів, областей, володіння, користування та розпорядження земельною ділянкою, які перебувають у власності юридичних осіб і громадян можуть вирішуватися тільки судами. Також спір вирішується в судовому порядку у випадках, якщо сторони не задоволені рішенням прийнятим органом місцевого самоврядування чи центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Земельні спори можуть вирішуватися судами в порядку цивільного, господарського та адміністративного судочинства. А саме:

справи, де обидві сторони є юридичними особами або фізичними особами-підприємцями розглядаються в господарському суді;

спори, де стороною є фізичні особи розглядаються в порядку цивільного судочинства;

справи про оскарження дій або бездіяльності суб’єктів владних повноважень у сфері земельних відносин розглядають в адміністративному суді.

Консультацію з даного питання надала керівник бюро Козачинська Віта під час роботи  дистанційного консультаційного пункту в Теребовлянському  районному  центрі зайнятості.

Звернутись до Теребовлянського бюро правової допомоги за консультаціями можна за адресою: м.Теребовля, вул. Князя Василька, 150 тел.-факс. (03551) 2-10-02.

Єдиний телефонний номер цілодобового доступу громадян до безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по всій території України).

   

mpk

   

buro baner3

   

career

   

koord centr2

   

ATO2

   

banner1

   

facebook-banner

   
face book2 google2 you tube2
   
   
   

1pracia

   
   
   
© 2014 Тернопільський обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | admin@ legalaid.gov.ua